خراسان جنوبی ضعیف‌ترین استان کشور در واگذاری اماکن ورزشی 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در بین آمار کشوری، خراسان جنوبی با واگذاری و برگشت‌وجه کمتر از یک درصد اماکن ورزشی، ضعیف‌ترین عملکرد را دارد. 

ربیعی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: با توجه به سیاست‌هایی که در دوره‌های قبل مدیریت ورزش و جوانان استان اتفاق می‌افتاد، سالن‌های ورزشی بدون نظارت در اختیار هیئت‌ها قرار می‌گرفت و هیچ برگشت وجهی از آنها نداشتیم. 

او افزود: ۲۵۰ مکان ورزشی داریم که ۷۵ مورد از آن‌ها شهری و قابل واگذاری هستند و بقیه مکان‌ها روستایی و تحویل دهیاری‌ها هستند یعنی درآمد آنها خرج خود سالن یا روستا می‌شود. 

ربیعی بیان کرد: از بین اماکنی که در استان داریم کمتر از یک درصد آنها در بین آمار کشور واگذار شده و برگشت وجه دارند که وزارت کشور نیز از این موضوع شکایت داشته است. 

مدیرکل ورزش و جوان خراسان جنوبی ادامه داد: به طور مثال مورد‌هایی داشتیم که سالن‌های ورزشی به هیئت‌های ورزشی با سالی ۸ میلیون تومان واگذار شده بود و در بررسی متوجه شدیم که هیچ قهرمانی هم از این هیئت در طول این زمان بیرون نیامده بود و بعد از تحویل سالن ۲ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز آن هزینه کردیم که این خود باری روی دوش دولت و بی‌انصافی است. 

او عنوان کرد: ما نمی‌خواهیم که تمام سالن‌ها را به دیگر بخش‌ها غیر از هیئت‌ها واگذار کنیم، بلکه روند ما این است که ۲۰ تا ۳۰ درصد سالن‌ها را برای برگشت وجه به دیگر افراد و باقی سالن‌ها را به هیئت‌های ورزشی که فعالیت و نیاز دارند واگذار کنیم. 


بیشتر بخوانید


ربیعی تصریح کرد: ما از این رویه که نگاه درآمدی به اماکن برای هزینه کرد در رشته‌شان دارند، گلایه مندیم و امسال اعتباری که برای استان برای پوشش هیئت‌های برای اعزام به مسابقات و کار حرفه‌ای گرفته‌ایم، دو برابر اعتبار استان‌های بزرگی مثل تهران، اصفهان و کرمان است و دیگر نیازی نیست که هیئت‌ها دغدغه مالی برای اعزام قهرمانان خود به مسابقات داشته باشد. 

ربیعی اظهار کرد: سالن‌ها در استان در دو بخش خصوصی و دولتی است که بر بخش خصوصی هم نظارت داریم و هیچ باشگاهی حق ندارد که به صورت خود مختار تعیین نرخ کند و تا اعلام رسمی و وزارتی مبالغ کشوری می‌بایست با همان مبالغ قبلی ادامه دهد، در غیر این صورت تخلف حساب شده و با آنها برخورد می‌شود؛ از آنجایی که تعداد مکان‌ها و عوامل خصوصی زیاد و نیرو‌های داره ورزش و جوانان کم است از مردم می‌خواهیم که در صورت مشاهده تخلف آن را به ما اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ورزشی
۱۹:۵۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
اینکه هیچ بازگشتی نداشته اند کاملا دروغ است ، میتوانید از بخش مالی اداره کل ورزش و جوانان استان بپرسید ، فقط در چند سال‌ پیش یکی دو هیات که اماکن را خیلی گران اجاره کرده بودند مانده وجود داشت که سال گذشته تسویه شده است